Not all languages are the same

Grammar rules vary from one language to another. The rules of verb conjugation, noun-verb agreement and negations vary from one language to another.

Arabic is a unique language and it differs from English in a number of ways. To use the same techniques and language models that work for English sentiment analysis when conducting Arabic sentiment analysis would yield terribly inaccurate results.

That's why Repustate developed Arabic-specific tools to help in Arabic sentiment analysis, including an Arabic part of speech tagger, an Arabic lemmatizer, and of course, Arabic-specific sentiment models.

Arabic part of speech tagging

Arabic part of speech tagging allows Repustate to narrow in on where sentiment may lie within a block of text. Verbs, nouns and adjectives, provide the cues necessary to determine sentiment.

In order to create a fast and accurate Arabic part of speech tagger, you have to have a massive corpus of manually tagged Arabic text. This Arabic text can then be fed into a machine learning algorithm to create a Arabic part of speech tagger.

The larger the corpus, and more importantly, the more varied the corpus, the better the results in creating the Arabic part of speech tagger. Repustate has created a massive corpus of Arabic text grabbing data from a variety of sources to ensure good coverage.

Arabic language sentiment models

Repustate has developed sentiment language models specific to Arabic to capture the various phrases, idioms and expressions that help define sentiment when writing in Arabic. Understanding the various grammatical aspects of the Arabic language that make it unique and very different from English is what allows Repustate's Arabic sentiment analysis to be as fast and as accurate as it is.

ليست كل اللغات كبعضها البعض

تختلف القواعد النحوية من لغةٍ إلى أخرى. تختلف قواعد اشتقاق الفعل واتفاق الاسم مع الفعل وأساليب النفي من لغةٍ إلى أخرى.

هي لغة فريدة من نوعها وتختلف عن اللغة الإنجليزية في عددٍ من الأساليب. لاستخدام نفس الأساليب والنماذج اللغوية التي تعمل من أجل تحليل المشاعر في اللغة الإنجليزية عند إجراء تحليل للمشاعر في سوف يسفر ذلك عن نتائج غير دقيقة بالمرة.

لهذا السبب قامت "Repustate" بتطوير أدوات محددة خاصة بـ للمساعدة في تحليل المشاعر في ، بما في ذلك محدد علامات لأجزاءٍ من الخطاب بـ، و"lemmatizer" الخاص بـ وبالطبع نماذج مشاعر محددة في .

تحديد علامات لأجزاءٍ من الخطاب بـ

يسمح تحديد علامات لأجزاءٍ من الخطاب بـ لـRepustate بتضييق الفجوة وتقريب المعنى الذي تشير إليه المشاعر الموجودة في جزءٍ من النص. تقوم الأفعال والأسماء والصفات بتوفير الإشارات اللازمة لتحديد المشاعر.

من أجل إنشاء تحديد سريع ودقيق لعلامات لأجزاءٍ من الخطاب بـ، فإنه يجب أن يكون لديك جزء هائل من النص المحدد يدوياً بـ. يمكن إدخال هذا النص المكتوب بـ إلى خوارزميات وتقنيات التعلم الآلي لإنشاء تحديد علامات لأجزاءٍ من الخطاب بـ.

كلما زاد الجزء الأساسي، والأهم من ذلك، أنه كلما كان أكثر تنوعاً وأكبر حجماً، كانت نتائج إنشاء تحديد لعلامات لأجزاءٍ من الخطاب بـ أفضل. لقد قامت "Repustate" بإنشاء جزء هائل من النصوص المكتوبة بـ بناءً على بيانات مأخوذة من مجموعة متنوعة من المصادر لضمان تغطيةٍ جيدة.

نماذج المشاعر اللغوية في

لقد قامت Repustate بتطوير نماذج لغوية حول مشاعر محددة في لالتقاط العبارات المختلفة والتعابير والعبارات التي تساعد على تحديد المشاعر عند الكتابة بـ. إن فهم الجوانب النحوية المختلفة لـ يجعل منها لغةً فريدةً من نوعها ومختلفةً جداً عن اللغة الإنجليزية وذلك ما يجعل تحليل المشاعر بـ الخاص بـRepustate سريع ودقيق كما هو الآن.

Have a question about Arabic sentiment analysis? Ask us!